Los consult
Voor iedere leidinggevende en ondernemer is overleggen met een ervaren en gedegen HR professional nu bereikbaar. Of je nu starter bent of al jarenlang leidinggevend. Soms heb je behoefte aan het sparren met iemand die verstand heeft van mensenzaken (HRM). Of je wilt je eigen idee hierover toetsen, voordat je een beslissing neemt.
Schakel me dan in voor een of meerdere losse consulten. Ik hanteer hiervoor een vast tarief. Zo is HR Advies krijgen flexibel, zonder verplichtingen en heel betaalbaar.
Het consult kan telefonisch, per email, of via Skype. Facturering gebeurt maandelijks, met specificatie.
Abonnement
Het kan zijn dat je regelmatig of periodiek HR advies nodig hebt. Bijvoorbeeld bij een veranderingstraject. Of omdat gebleken is dat het advies dat je kreeg in de losse consulten tot goed resultaat leidde en je hier vaker, tegen een gereduceerd tarief, gebruik van wilt maken. Het is dan mogelijk om een abonnement af te sluiten. Je koopt bijvoorbeeld 5 uur flexibel in te zetten adviestijd. Die gebruik je op het moment dat je een specifieke vraag hebt, of op het moment dat je wilt sparren over een onderwerp. Ik help je dan verder tijdens een korte sessie via telefoon, skype, of email.
HR Interim Management
Ook kun je me projectmatig inschakelen. Omdat de reguliere HR Manager met verlof is, of tijdelijk is uitgevallen. Ook kan er sprake zijn van een verandertraject. Denk aan een nieuwe strategie die gevoerd gaat worden in de organisatie, waardoor er mankracht nodig is om deze veranderingen te begeleiden. Je ontvangt vooraf een zo realistisch mogelijke inschatting van je benodigde investering, volgens onderstaand proces. Zo weet je precies waar je aan toe bent.
Stappenplan: Een interim-opdracht wordt geformuleerd aan de hand van het volgende proces
1. Doel van de opdracht formuleren
Het werkelijke doel van de opdracht vind ik door kritische vragen te stellen bij de intake, waarna gezamenlijk de doelstellingen worden geformuleerd. Dit resulteert in een plan.
2. Tussenevaluatie tijdens de opdracht
Afhankelijk van de duur van de opdracht wordt minimaal één keer een tussenevaluatie gedaan. Hierin wordt besproken of de opdracht naar wens verloopt en gemeten of de doelstellingen de gewenste voortgang hebben, indien nodig wordt er bijgestuurd.
3. Eindevaluatie
Aan het eind van de opdracht wordt een schriftelijke eindevaluatie gedaan. Daarbij geef ik, desgewenst, graag feedback over mijn bevindingen in de organisatie. Uzelf bepaalt of, c.q. welke acties u hieraan koppelt.